KLANTENSERVICE REMENKO-ELEKTRISCHEFIETSEN.NL

Heeft u nog een andere vraag of wilt u de klantenservice van REMENKO-Elektrischefietsen.nl persoonlijk spreken neem dan contact met ons op. Tel.nr. 079-5931658.
 

LEVERING ELEKTRISCHE FIETS

Kan ik zelf kiezen waar de elektrische fiets wordt geleverd?
Ja, REMENKO-Elektrischefietsen.nl levert de door u bestelde Elektrische Fiets(en) door heel Nederland (m.u.v. waddeneilanden). Hierbij kunt u zelf bepalen waar u de fiets bezorgd wilt hebben, bv. bij u thuis of op uw werk. Bij het bestellen kunt u een apart afleveradres opgeven. RAP Fietsen worden gratis bezorgd binnen Nederland (m.u.v. waddeneilanden).

Kan ik de elektrische fiets op komen halen?
Ja, dat kan. In onze vestiging te Zevenhuizen-Moerkapelle (Zh) kunt u de door u bestelde elektrische fiets(en) komen ophalen. Wij geven u een instructie over de fiets en stellen het zadel en het stuur op de juiste hoogte af. De fiets wordt geheel rijklaar afgeleverd, u kunt er dus zo mee naar huis rijden. Ook verkopen wij speciale fietsdragers voor elektrische fietsen en kunt u de fiets(en) achterop de auto mee naar huis nemen.

Wordt de elektrische fiets rijklaar afgeleverd?
Ja, alle elektrische fietsen van REMENKO-Elektrischefietsen.nl worden geheel afgemonteerd en rijklaar afgeleverd. De nul-beurt is reeds uitgevoerd. 

Bij aflevering van RAP fiets(en) krijgt u zelfs een gebruiksinstructie van de bezorger en wordt het stuur en het zadel op de juiste hoogte afgesteld. Tevens onvangt u documentatie zodat alles over het gebruik van de RAP fiets(en) nog eens rustig kunt nalezen.

 

GARANTIE

Welke Garantie levert REMENKO-ElektrischeFietsen.nl?
REMENKO-ElektrischeFietsen.nl heeft rechtstreekse contacten met de fabrikanten van RAP en Hollandia. Wij leveren deze elektrische fietsen dan ook conform de garantievoorwaarden van RAP resp. Hollandia.

RAP geeft 5 jaar garantie op het frame en 2 jaar op de overige delen, inclusief het elektrisch systeem. Op onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage (zoals banden, remmen, ketting, tandwielen etc.) wordt geen garantie gegeven, met uitzondering van de gevallen waar het gaat om constructie- of materiaalfouten. Voor meer details lees de uitgebreide garantievoorwaarden.

Op het assortiment leren zadels en handvatten geeft RAP eveneens 2 jaar garantie op constructie- en productiefouten.

Waar moet ik naartoe voor garantiezaken?
Door de samenwerking met FietsNed hoeft u voor garantiezaken niet naar REMENKO-ElektrischeFietsen.nl. Dankzij de landelijke dekking van FietsNed kan er in heel Nederland (m.u.v. Waddeneilanden) een FietsNed partner naar u toekomen om de garantiezaak op te lossen. 

Wel dient u van te voren contact met ons of met het merk elektrische fiets dat u heeft, RAP of Hollandia, op te nemen.


 
 

SERVICE EN ONDERHOUD

Heeft een elektrische fiets meer onderhoud nodig dan een normale fiets?
Nee, een elektrische fiets heeft niet meer onderhoud nodig dan een "normale" fiets. Het elektrisch systeem is zelfs onderhoudsvrij! 

De mate van normaal onderhoud is afhankelijk van het gebruik. Wij adviseren na 4 tot 6 maanden een eerste controle- en afstelbeurt* te laten uitvoeren. Bij zeer intensief gebruik kunt u dit vervroegen. Daarna adviseren wij minimaal eens per jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren om de diverse onderdelen af te stellen en te smeren. Hierbij wordt tevens de toestand van de aan slijtage onderhevige onderdelen als tandwielen, ketting, remblokken, banden etc. bekeken.

Bij aanschaf van een RAP fiets kunt u kiezen voor verschillende servicepakketten. Bij servicepakket 1 en 3 ontvangt u een waardecoupon voor een gratis 1ste servicebeurt. Deze waardecoupon is geldig tot 6 maanden na de aankoopdatum. De servicebeurt wordt uitgevoerd door FietsNED.

Moet ik voor Service en Onderhoud naar REMENKO-ElektrischeFietsen.nl?
Nee, dankzij onze samenwerking met FietsNED kunt u service en onderhouds werkzaamheden zelfs bij u thuis laten uitvoeren.  FietsNED is een landelijke organisatie van samenwerkende servicemonteurs die bekend zijn met uw RAP Elektrische Fiets. Op afspraak komen zij, met een compleet ingerichte mobiele werkplaats, naar de met u afgesproken locatie. Dit zal meestal bij u aan huis zijn, maar u kunt natuurlijk ook op uw werk of ergens anders afspreken.

Ook kunt u bij FietsNED een pechpas aanschaffen. Mocht u onderweg pech krijgen met uw Elektrische Fiets, dan komt FietsNED naar u toe. Een soort Wegenwacht voor fietsen feitelijk.

Voor tarieven en/of de Fietsned-Pechpas verwijzen wij u naar www.fietsned.nl. Natuurlijk kunt u het periodieke onderhoud ook door een erkend fietsreparateur laten uitvoeren.

Kan iedere Fietsenmaker de fietsen van REMENKO-ElektrischeFietsen.nl onderhouden?
Ja, iedere vakman, mits bekend met Elektrische Fietsen, kan de Elektrische Fietsen van REMENKO-ElektrischeFietsen.nl onderhouden. De elektrische systemen zijn onderhoudsvrij en vereisen geen speciale apparatuur. Ook kalibreren de fietsen zichzelf, ook hiervoor is geen speciale apparatuur nodig en er hoeft niet opnieuw geprogrammeerd te worden (dit in tegenstelling tot veel bekende A-merken). 

Kan ik zelf kleine reparaties aan een elektrische fiets van REMENKO-ElektrischeFietsen.nl uitvoeren?